Skip to content
Home » Kāpēc ikvienam vajadzētu spēlēt badmintonu?

Kāpēc ikvienam vajadzētu spēlēt badmintonu?

Svīstot ar laimīgu sirdi, Tu veido veselīgu sevi. Badmintons ir jautrs un aktīvs sporta veids, kas ir viegli praktizējams. Tas stiprina muskuļus, palielina to spēku, uzlabo asinsriti, un sniedz daudz citu ieguvumu. Tas ir sporta veids, ko var izbaudīt ikviens neatkarīgi no vecuma, veselības stāvokļa vai garastāvokļa, uzlabojot veselību un vispārējo personīgo labsajūtu.

1. Tas attīsta muskuļus
Viens no svarīgākajiem badmintona ieguvumiem ir tas, ka tas uzlabo muskuļu spēku, padarot Tevi spēcīgu un veselīgu. Badmintons nodrošina pilnīgu ķermeņa treniņu, jo spēlētājam ir jāizmanto visas muskuļu grupas. Lai gan galvenokārt tiek kustinātas apakšējās ekstremitātes, īpaši kāju, sēžas, augšstilbu un ikru muskuļi, tiek iesaistītas arī citas muskuļu grupas: ir jāizmanto arī vēdera muskuļi un ķermeņa augšdaļa. Lai veiktu izklupienus vai lēcienus, ir jābūt īpaši stabiliem un ar spēcīgiem vēdera muskuļiem.

2. Uzlabo sirdsdarbību
Badmintons stiprina sirds muskuļus, kas uzlabo sirds un asinsvadu veselību. Tiek uzlabota asins plūsmu vēnās, kas palīdz sirdij sisties. Tas samazina holesterīna līmeni un sirdslēkmju vai insulta risku. Un, tā kā Tu vienmēr vari kontrolēt faktisko spēles tempu, to var spēlēt cilvēki, kuriem ir sirds slimības un kuri, iespējams, nevarētu spēlēt citus intensīvus sporta veidus.

3. Palīdz mazināt stresu
Spraiga badmintona spēle ir veselīgs ieradums, kas novērš stresa hormonus. Stress ir kas tāds, kas dienu no dienas var Tevi smagi noslogot, tas samazina gan fiziskās, gan garīgās spējas, padarot Tevi par dzīvu zombiju. Taču, ikdienā nodarbojoties ar badmintonu, ķermenis samazina stresa hormonus un palielina laimes hormonu daudzumu, padarot Tevi laimīgāku. Laba badmintona spēle var būt lielisks stresa mazinātājs, kas ļauj viegli aizmirst dienas notikumus ar kārtīgu endorfīnu devu.

4. Tas stiprina kaulus
Veselīga badmintona spēle ik dienas samazina kaulu lūzumu risku. Plaukstu, kāju un roku kustības turp un atpakaļ attīsta kalcija matricu kaulos, stiprinot kaulus no iekšpuses.

5. Uzlabo garīgo veselību
Badmintons ir labs ne tikai Tavam ķermenim. Tā kā badmintons ir minimāli fizisks sporta veids, spēlētāji var jautri pavadīt laiku, vienlaikus izdalot endorfīnus, kas var palīdzēt cīnīties ar depresiju un citām garīgām slimībām, kuru dēļ Tu varētu justies neproduktīvs.

6. Tas uzlabo prāta veiklību
Mazais baltais volāns var maldināt ar savu niecīgo izskatu, bet tas kustas strauji, ātri un nikni! Badmintons ir stratēģiska spēle. To spēlējot, ir nepieciešams plānot, kur izdarīt sitienu, kā servēt, kāda veida triecienu izdarīt, kad atsist volānu – viss process ir iepriekš izplānots, saprašanās starp Tevi, Tavām smadzenēm un maņām. Paaugstinās koncentrēšanās līmenis un mentālā aktivitāte, tādējādi pamodinot snaudošās smadzenes un liekot tām strādāt.

7. Uzlabo lokanumu
Backhand sitienam un forehand sitienam ir nepieciešama lokanība. Padarot to par ieradumu, muskuļi kļūst elastīgi un spēcīgi. Muskuļu lokanība palīdz uzturēt veselīgu dzīvesveidu.

8. Tas palīdz būt sociālam
Badmintons ir divu vai četru dalībnieku spēle. Tā ir veselīga sacensība starp dalībniekiem, Tu vai nu uzvarēsi, vai zaudēsi, bet vienmēr saglabāsi labas sociālās attiecības. Badmintona priekšrocība ir tā, ka to var spēlēt vienkārši jautrai laika pavadīšanai kopā ar ģimeni vai draugiem, un sanākt kopā. Ja ir vairāki cilvēki, kas vēlas spēlēt, varat izveidot savu mini turnīru un izaicināt viens otru, lai noskaidrotu, kurš no grupas ir labākais spēlētājs.

9. Tas palīdz zaudēt svaru
Tā kā volāns neatlec kā tenisa bumbiņa, lai spēle varētu turpināties, tas ir pastāvīgi jānotur gaisā. Arī tīkla augstums ir ievērojami lielāks salīdzinājumā ar parasto vai galda tenisu. Tāpēc, lai pārsistu volānu pretinieka pusē, Tev nāksies izstiept rokas un lēkt augstāk nekā tad, ja spēlētu tenisu. Pastāvīgi lēkājot, lai trāpītu volānam, tiek sasniegti ļoti līdzīgi rezultāti kā augstas intensitātes intervāla treniņa (HIIT) laikā. Badmintons arī palīdz pagarināt muskuļus, jo ķermenis nepārtraukti tiek izstiepts, lai ar spēku trāpītu volānam. Runā tik par izaicinājumu Taviem vēdera muskuļiem!

10. Pagarina dzīves ilgumu
Badmintons var šķist kā vien sportiska aktivitāte, taču tā priekšrocības ir ļoti tālejošas. Tāpat kā jebkura cita fiziska aktivitāte, arī badmintons var palīdzēt pagarināt Tavu mūža ilgumu, uzlabojot fizisko veselību un saglabājot to labu, ja vien Tu spēlē pietiekami bieži. Ir konstatēts, ka, tā kā badmintons paātrina sirdsdarbību un ietekmē plaušu darbību, regulāri spēlējošs spēlētājs par smago darbu tiek apbalvots ar vismaz 2 gadiem ilgāku mūžu salīdzinājumā ar vidējo.

11. Tas palielina plaušu kapacitāti
Regulāra badmintona spēlēšana palielina plaušu kapacitāti, tā kļūst lielāka salīdzinājumā ar parastu cilvēku. Ironiskā kārtā spēle, kas noslogo plaušas, lai tās spēles laikā pietiekamā daudzumā ieelpotu, palielina to kapacitāti!

12. Tas paātrina refleksu darbību
Būdams ātrs sporta veids, tas prasa zibenīgus refleksus gan fiziski, gan mentāli. Tā kā spēlējot Tu visu laiku skaties uz volānu, tad aktīvi darbojies, lai uzlabotu savu reakcijas laiku, kā arī roku un acu koordināciju. Fiziski Tev ir jāpārslēdzas no viena uz otru pāris sekunžu laikā, savukārt mentāli Tev ir ideāli un atbilstoši jāreaģē uz pretinieka sitieniem, kas ir svarīga kognitīvā prasme, lai izdzīvotu mūsdienu intensīvajā vidē.

13. Tam nepieciešams minimāls aprīkojums
Lai spēlētu badmintonu, ir nepieciešamas tikai divas raketes, volāniņi un kāds, ar ko spēlēt. Nopietni, tas ir viss, kas nepieciešams!

14. Zems traumu risks
Lai gan tas joprojām ir fizisks sporta veids, badmintonam nav savstarpējā trieciena aspekta. Tāpēc spēlētājiem nav jāuztraucas par to, ka viņi var radīt sev vai kādam citam traumas. Lai gan tas joprojām var notikt, risks ir daudz mazāks.

15. Var spēlēt gan iekštelpās, gan ārā
Tā kā viss, kas Tev nepieciešams, ir rakete, volāns un draugs, badmintonu var spēlēt jebkur. Vai tas būtu iekštelpās, vai ārā, badmintons ir viegli pielāgojams sporta veids. Kamēr vien nespēlēsi, pūšot stipram vējam, Tev vajadzētu būt iespējai spēlēt, kur vien nolem.

Nobeigums
Līdz ar to, šeit ir 15 iemesli, kādēļ pazvanīt draugam, paņemt raketi un volāniņus, un sākt spēlēt badmintonu. Neatkarīgi no tā, vai vēlies pilnveidot savu tehniku, uzlabot pašsajūtu vai gūt jaunu pieredzi un pievienoties kopienai ar kopīgu aizraušanos, badmintons piedāvā virkni dažādu iespēju, no kurām katrs atradīs kaut ko sev piemērotu.